2017. március 23., csütörtök

Összegzés

Hasonlóan a 2015-s túránkhoz az idei 16 napos thaiföldi tartózkodásunk is nagyon jól sikerült. Sehol nem ért bennünket negatívum. Azt kaptuk amire számítottunk. A bangkoki szállásunk ismét a Fortville Guesthous volt, mely 20 EUR/szoba/ éj árba mérnek. Egyes szobához terasz is tartozik, ezek valamivel többe kerülnek, viszont minden szoba rendelkezik saját fürdővel. Az árban takarítás, naponta friss törölközők és napi két palackos víz szerepelt. Ebben sajnos reggeli nincs, de ezt meglehet oldani a közeli 7/Eleven üzletekben vagy a közeli éttermekben olcsón, ugyanis a kínálat szendvicsekből, kávékból végtelen. Éjszaka pedig a közelben aki nem talál szájízének valót az ne utazzon többet Thaiföldre. :) Esténként a környék egy nagy utcai konyhává alakul, ahol mesebeli ételek hada és illatok, szagok kavalkádja várja a fáradt turistát.

Ao Nangon a szállás a Pakasi Resort minden várakozást felülmúló és színvonalú hotelnek bizonyult. 60 EUR/ szoba, (superior grand) / éj árában fenséges reggeli, naponta takarítás, törölközőcsere és a szobába bekészített kávé, tea és palackos víz is benne foglaltatott. Ár-érték arányban szerintem a legjobb és nem utolsó sorban nagyon közel a központhoz, de mégis csendes nyugodt félreeső helyen. A személyzet pedig végtelenül kedves és előzékeny. Ez igaz volt a környéken bármely thai emberkére, a taxistól kezdve a masszázsoson át a büfésorig. Mérhetetlen belső nyugodtságot vél felfedezni a turista bennük. A környék nagyon zöld és vadregényes, tele ott élő élőlényekkel, különböző majom fajtákkal, madarakkal. A környék magasba törő mészkő szikláinak látványa szinte megigézi az embert. Csodás vidék!

Ao Nangon a kirándulásainkat az Aonang.hu csapatánál foglaltuk, precízek, kedvesek. Bármely felmerülő kérdéseinkre azonnal választ kaptunk, amennyiben valamely információra lett volna szükségünk a környékről.

Az időjárás meglehetősen kiszámíthatatlan volt. Ott tartózkodásunk alatt háromszor szakadt le az ég, kb 30 percig. Napközben végig 30 C. fok felett volt a hőmérséklet, felhős égbolttal este pedig 23-24 C. fok. A páratartalom nagyon magas ebből kifolyólag izzad az ember reggel és éjszaka is. A tenger 26-28 C. fokos volt. A turisták összetétele meglehetősen vegyes, skandináv népek és kínaiak voltak inkább többségben. Elvétve egy két német, lengyel, magyar szót kapott el az ember. Orosz invázióval itt nem találkozik az ember. Az egyik este egy kedves tajvani családdal ültünk a büfésoron egy asztalnál. Mialatt a vacsoránk készülőben volt, szóba elegyedtek velünk, és megtárgyaltuk ki honnan érkezett. Tajvant mi persze be tudtuk azonosítani, ők Magyarországot már kevésbé, sőt a kiejtéssel is volt problémájuk. Valószínű az életben nem hallottak még rólunk, de nagyon érdeklődőek voltak. Többször is összefutottunk még velük esténként, megbeszéltük ki mit eszik, ki mit csinál stb. Kedvesek voltak.

Fájó szívvel hagytuk el az országot. Éreztük, hogy ez nem az utolsó utazásunk lesz még a "mosoly országába"

További praktikák, kérdés, kérés esetén szívesen válaszoltunk!

Pranang beach elől, mögötte Railay, Tonsai, majd a hegyek mögött Ao Nang.