2017. szeptember 1., péntek

Kréta

Két év elteltével idén nyáron, augusztusban újra Hellász mesés világába repített minket a sors. 12 év elteltével ismét Kréta szigetén landoltunk. 2005-ben már jártam itt, akkor azért is volt számomra annyira emlékezetes, mivel ez volt életem első távoli utazása és a tengerrel való találkozása. Ekkor alakult ki bennem a töretlen, azóta is tartó Görögországhoz kötődő, kitartó hűségem. Ekkor barátkoztam meg a görög mentalitással, emberekkel, ételekkel és nyelvvel, ami azóta is mind mind meghatározó tényezőként kísérik mindennapjaimat. Minden tekintetben szimbolikus volt ez az idei görög 1 hetes turné.

A 2 hetes augusztusi szabadságunkból 1 hetet szerettünk volna tenger mellett eltölteni. Mivel Magyarországon tartózkodtunk a két hétben, úgy gondoltuk kézenfekvőbb volna Budapestről valahová elrepülni. Az utazás előtt már lázasan lestem az utazási irodák ajánlatait, fapados repülőtársaságok ajánlatait. Egy biztos egyöntetű kikötés volt, hogy Görögország legyen a cél. Szóba jött, Athén, Thessaloniki, Rhodos, Kréta, Zakhintos, viszont rátaláltunk a Wizz Air-nél egy szuper 1 hetes ajánlatra Krétára, így azonnal megtörtént a foglalás. A menetrend korai indulással és délelőtti visszaérkezéssel volt, ami meglehetősen kedvező volt. A foglalásra rákattintva nagyot dobbant a szívünk. Indulunk. ;) Megalo Nisi, ahogy a görögök hívják Krétát, nagy szigetet jelent. Nem csoda, hisz majd 270 km hosszú, változatos tengerpartokkal és megannyi természeti csodával rendelkező sziget. Az 1 hét halandó ember számára kevés, ha valóban mindent látni szeretne az ember. Próbáltunk minden egyes napunkat totálisan kihasználni, hogy hellasz esszenciája ismét átjárja lelkünket.

A kora reggel 6:30 as indulás kicsit kényelmetlen volt, de cserébe délelőtt 11 kor már a tengerben áztathattuk magunkat. A Wizz Airrel minden rendben volt. Pontosan indult, érkezett. A Heraklionba való landolás után, körbenéztem az ódon reptéri terminál falain és megállapítottuk, hogy az idő eljárt felette már, nem csoda hisz Görögország 2. legforgalmasabb reptere ami folyamatos használatban van. Egy dózert megérne. A csomagjaink hamar megérkeztek és indultunk a kijárat felé. Szállásunk az 1 hétre a Valentian Apartman a reptértől 15 km-re lévő Gouves nevezetű falucskában volt, melyet a jól bevált Expedia, közvetítő honlapján foglaltunk, helyszíni fizetéssel. (40 Euró/éj/szoba árban) A transzfert pedig a Hoppa Transfer online oldalán foglaltuk. 12 Euró/fő oda-vissza. Meglehetősen korrektek voltak, foglalás után azonnal érkezett a visszaigazolás, a helyszínen már csak a partner cég tábláját kellett keresni, hamar meg is találtuk őket és taxival szállítottak bennünket a 20 percre lévő szállásunkra.

Az apartmanunkhoz megérkezve próbáltuk a bejáratot megtalálni, így megindultunk 10 métert majd a közeli boltból kiszalad egy középkorú görög asszonyság és bemutatkozott. Miután megállapította hogy görög eredetű nevünk van ezért be invitált a kis boltjába bennünket. Ezt mi visszautasítottuk mert jó lett volna inkább már a szobánkban lenni mint sem a boltban bolyongani. A boltos néni még az 1 hét alatt meghatározó lesz a nyaralásban. :) Kicsivel feljebb meg is találtuk a mi szállásunk bejáratát. Miután mondtuk, hogy itt foglaltunk és beazonosították a nevünket szinte nyakunkba ugrottak és a személyzet majd minden tagja oda jött hozzánk és bemutatkozott és kezet rázott egyenként. Az apartman egy 15 szobából álló épület, amit Valentina és családja üzemeltet. Nagyon színpatikus, kedves vendéglátóknak tűntek első látásra. Sajnos a szobánkra várni kellett 2 órát így ez idő alatt a kis nyitott bárban kellett várakoznunk. Ezalatt 1 korsó sört kaptunk ajándékba és Valentina anyukája egy nagy adag ház, grízes görög süteményt tett le az asztalunkra. Csak csodálkoztunk mennyire kedvesek velünk. A két óra várakozás alatt kicsit beszélgettünk is Valentinával, konstatáltam neki, hogy pontosan a sok sok pozitív értékelés miatt foglaltunk náluk. Nagyon örült ennek, mi is szintén. Az apartmanhoz tartozott egy nagy kerti bár és egy szépen gondozott, közepes méretű medence is, amiben mi nem igazán fürödtünk, elvégre a tenger miatt érkeztünk. Az épület és a tiszta rendezett terület egy hosszan elnyúló, nyugodt olajfa ligetből emelkedett ki. A közelben egy két apartman, 2 kisebb bolt, buszmegálló volt. Napközben csak a kabócák hangos zakatolásától zengett az egész környék. A szobánk az első emeleten egyszerű, tipikus görög apartman, jól felszerelt konyhával, terasszal ellátva. Törülközők, ágyneműk cseréje 3 naponként történt. A tenger egy 15 perces sétára volt, mely egyáltalán nem volt tömött és a közelben szállodák sem foglalták el a partokat. Szabadon lehetett 1 km-s hosszú parton bárhová sátrat verni.