2017. március 22., szerda

Krabi - Ao Nang

Három nyüzsgéssel teli bangkoki nap után vasárnap korán reggel ismét a reptér irányába siettünk, hogy reggel 8 órási géppel végre Krabin landolhassunk. Az Airbus A330 as gép szinte fullon volt. Felszállás után apróbb szendvics, tea, kávé állt rendelkezésre, de sok idő nem volt rá mivel 1 órás út volt az egész 700 km az ország dél-nyugati részén elterülő vadregényes, smaragdzöld Krabi tartományig.

Krabi reptere apró és teljesen úgy tűnt felülről, mintha a dzsungelből emelkedett volna ki, hogy turistákat fogadhasson a világ minden tájáról. A csomagkiadás kész káosz volt, senki nem tudott semmit, a kijelzők üresek voltak, közben elkezdték pakolni az utánunk jövő stockholmi Tui járat bőröndjeit is, majd 30 perces szünet után megkerültek a mi bőröndjeink is. A kijáratnál várt minket a taxisunk saját nevünkkel ellátott névtáblával, mely meglehetősen meghatónak bizonyult. Rajta volt a hotelunk neve is, így könnyen be tudtuk azonosítani egymást. Apropó taxi. Az utazásunk előtt fél évvel vettük fel a kapcsolatot az AoNang.hu  csapatával, egészen pontosan Dorinával és Antonival, akik egy thaföldi nyaralás alkalmával beleszerettek az országba és ott ragadtak. Ao Nangon vertek tanyát és ott töltik mindennapjaikat, segítve az oda tévedt magyar és más nemzetiségű turisták felejthetetlen fakultatív kirándulásainak megszervezését. Így sikerült a transzfert is elintéznünk rajtuk keresztül jutányos áron és még sok minden mást is, hogy mit, az későbbiekben kiderül. ;) Bátran és meleg szívvel ajánlom Őket bárkinek.

Krabi repteréről 40 perc autózás következett Ao Nang-ig, ahol a szállásunk foglalva lett az elkövetkezendő 11 napra. Az út meglehetősen kanyargós, sziklás, hatalmas pálmaerdőkön keresztül vezetett. Ao Nangon a szállást meglehetősen nehéz volt találni, hogy mindenki igényeinek megfeleljen. Majd egy hónapig csak a szállások besorolásait és véleményezéseit lestük és szortíroztunk. Így esett a választás a Pakasai Resortra www.pakasai.com/index.html mely 60 euró/ szoba/éj árért sikerült lefoglalni az Expedián keresztül. Természetesen az árban a légkondicionálás, bőséges és mindent felülmúló reggeli is benne volt. A hotel parkolójába megérkezve azonnal nekiláttak a bőrönd hordó srácok a négy súlyos bőrönd kipakolásába és a nyitott recepcióba invitáltak bennünket. Egyeztetésre kerültek az adatok majd hideg kéztörlő kendőket kaptunk és orchideából felfűzött nyakláncot akasztottak a kedves mosolygós thai hölgyek nyakunkba üdvözlés képen. Ilyen meleg fogadtatással még nem találkoztunk egy szálláshelyen sem, sehol a nagyvilágban. Nagyon örültünk és mély benyomást tettek már az elején, érkezéskor a szálloda alkalmazottai. Valahol legbelül éreztük, hogy ez nem mindennapi 11 nap nyaralás lesz ezen a varázslatos helyen. A kulcsokat megkapva beinvitáltak minket a szállás kertjébe, mely egy gondozott, buja őserdőhöz hasonlított inkább. Mindent elmondott a kedves thai hölgy mi merre található, mit kell tudni a szállásról stb. A szobánkba benyitva ámultunk és bámultunk a hatalmas méretei láttán. Terasz, függőágy és megannyi impozáns dologgal volt felszerelve. Leírhatatlan, beszéljenek a képek:

A szálloda besorolása tulajdonképpen egy eco hotel, mely kiemelt figyelmet fordít a növényvilágra és az ezen a helyen megtalálható élővilágra. Ezen címet bátran ki is érdemelhette a hotel ugyanis tiszta őserdő benyomása van az embernek. Ezt az érzést fokozza, hogy délutánonként a hotel fáit békés langur majomcsaládok látogatták. Olykor apró búgó galambok, hangosan zakatoló kabócák, mókusok szaladgáltak a fákon és mindezt akár szoba teraszáról lehetett végignézni.

Pár kép a hotel lakóiról:

1. Most olvasgattam a tripadvisoron, a szobákat koszosnak és a fürdőszobát nagyon penészesnek, büdösnek írják le többen is. De ez mindig szubjektív, hogy valaki mennyire kényes erre és mekkora lapáttal tesz rá, ami meg másik embernek lehet, hogy fel sem tűnik. ?

1. biztos jó szállást néztél? A környéken lévő 106 szállás közül a 18. helyet foglalja el a Pakasai. Minden nap takarítottak, penésszel és kosszal, legfőképp kellemetlen szagokkal a szobában, fürdőben nem találkoztunk. 2 szobánk volt itt foglalva 11 napig, semmelyikben nem volt gond. Többféle kategória van a szobákból, mi superior grand-ban voltunk. Tényleg nem volt egy szál kivetnivaló sem! Nézz utána nagyon a negatív kritikáknak is, ki írja, milyen nemzetiségű, mióta tag stb. A thai hotelok előszeretettel rivalizálnak egymással hamis bejegyzésekkel!

2. https://www.tripadvisor.de/Hotel_Review-g1507054-d478502-Reviews-Pakasai_Resort-Ao_Nang_Krabi_Town_Krabi_Province.html
    az első 10 német vélemény között már kettő van, ami totálisan rossznak írja le, de ez nekem nem mérvadó, mert vannak nagyon kényes emberek, akik mindenben csak a rosszat látják

1. igen, ez az, állítsd át, hogy az összes nyelven íródott értékelést láthasd időrendben. Német véleményre nem adok, eddig mindig azt figyeltem ők mit írnak, de más világban élnek. A többség elmegy nyaralni és azt lesik mit lehet milliméter pontossággal lefotózni és arról reklamálni. :) Eddig ahány szállásban voltam, mindig megdőlt a legendás "német kritika". A szállás kiválasztásánál figyelembe kell azt is venni, hogy Ázsia nem Európa. Kompromisszumokat kell kötni. Amennyiben valaki 5 csillagos szállást szeretne megkapható, de azért nyilván tágabbra kell nyitni a pénztárcát.