2017. március 23., csütörtök

Szálloda és környéke

Az idő előrehaladtával bebizonyosodott, hogy szállásunk meglehetősen jó választásnak bizonyult. A személyzet kedves, mosolygós, folyamatosan lesték minden léptünket, kívánságainkat. A reggeli svédasztalos kiszolgálásban volt. Többféle kenyér, péksütemény, felvágottak, sajtok, lekvár, gofri, rántotta hegyek szerepeltek a kínálatban. Friss gyümölcsök, mint pl. mézédes mangó, papaja, ananász, sárkánygyümölcs, dinnye, banán.  Ha mindez nem lett volna elég, további thai egytál ételeket is lehetett reggelire fogyasztani. Pirított tésztától a különböző csípős curryn át a rizsig bezárólag minden megtalálható volt. Esténként lehetőség nyílt svédasztalos vacsoralehetőségre is, ennek ára 400 baht körül mozgott. Továbbá " buy 1 get 2 " koktél akciók szinte minden este voltak. Az étterem tetején helyezkedett a medence, ahonnan kiváló rálátás nyílt a Noppara Thara öbölre. A medence mellett mi sokat nem időztünk. Két alkalommal mentünk fel, egyszer körbejárni a medencét és majmokat fotózni. Nem értettem soha, hogy miért tanyáznak egyes emberek a medence szélén hosszú órákat, mikor ezt megtehetik otthon is. Mi leginkább a tenger miatt érkeztünk, így mindennap abban mártóztunk meg a klóros víz helyett. Apropó a medence vize is sós volt. Nagy valószínűséggel tengervíz keverékével volt feltöltve.

Szállásunkról kiérve balra, 20 méterre található a főutca, ahol zajlik az élet. 7/Eleven üzlet rögtön a hotel bejáratával szembe található. Az utcai étkezősor már csak egy karnyújtás, ahol muszlim fejkendős asszonyok sürögnek forognak reggeltől egészen késő estig. A háromkerekű, nyitott konyhává átalakított motorjárgányok kínálat végtelen és megunhatatlan és nem utolsó sorban olcsó. Grillezett illetve panírozott rákok, tintahalak, húsok, curryk, tésztás ételek bármit elkészítenek. Esténként meggyűlt a tömeg is, így olykor előfordult, hogy akár fél órát is várni kellett mire elkészült az étel.

A kínálat

Videó az esti sürgés forgásról:

Innen már nincsen messze Ao Nang beach és jobbra a Noppara Thara beach. Számtalan üzlet, pub, étterem, masszázsszalon és szórakozóhely található meg mindkét irányban. Napközben a partokon  gyalogos, mozgó büfés árusok kínálnak friss gyümölcsöt, ételt, italt és masszázst, akár helyben elvégezve is.

A falu északi részén Tesco is megtalálható, tapasztalat az hogy nem éri meg odáig elgyalogolni mert az árak szinte hasonlóak a 7/Eleven és a Family Mart üzletekben, melyek 20 méterenként megtalálhatóak az utcán. Az esti séták alkalmával többször feltűnt, hogy a helyiek halászhálót húznak ki a part mentén, amibe a visszahúzódó víz belesodorja a halakat és egyéb tengeri herkentyűket. Ezután már csak ki kell húzni a vízből a hálót és kiszedegetni az értékes fogást. Kétszer is észrevettük, hogy hatalmas rája is belegabalyodott a hálóba. A turisták a méretes állat láttán mind oda sereglettek és bámulták a szerencsétlen haláltusáját. Próbáltuk megkérdezni, hogy miért nem rakják vissza a vízbe, de válasz erre nem érkezett. Valószínű még aznap este valakinek a vacsorájának részeként végezte szerencsétlen pára.

1. Gondolom én is, hogy a ráját is megeszik.
    Mi is ettünk már serpenyűméretűt.
    Köszi ezt a beszámolót, meg fogom jegyezni ezt a szállást és majd megnézem a tripadvisoron több képen, mert én mindg az alapján döntök, hogy mennyire tetszik a hangulata, meg miket írkálnak róla. Minden nagyon jónak tűnik.