2017. szeptember 1., péntek

Agios Nikolaos, Elounda, Spinalonga

A 2. napunkon augusztus 15-n Mária mennybemenetele napján, Görögország szerte templomi ceremóniákat tartanak a Nagyasszony tiszteletére. Ezen a napon, kora reggel minden görög templomba igyekezett. Mi pedig ezzel párhuzamosan igyekeztük kiszimatolni, melyik motorbérlős cégnél kéne járgányokat bérelni, hogy bejárjuk  a környéket. A szállásunkról kiérve elindultunk a faluba, ekkor talált meg minket a tegnapi boltos néni is, kiabálta a nevünket és invitált be a boltjába ismét. Mi ezt mosolyogva visszautasítottuk és haladtunk tovább. A legtöbb üzlet ezen napon zárva volt az ünnep miatt, azonban találtunk egy céget ahol 2 napra béreltük a járgányokat, Lele Rental, Gouves partmenti részén. A járgányok nagyon ütött kopott állapotban voltak, teli tankkal kaptuk meg őket, ránéztünk a térképünkre és Spinalongát lőttük be, majd megindultunk. Útközben a templomokból kiáradó hívőkön kellett átguruljunk, sok volt a gyerkőc is, ügyelni kellett nehogy valakit elüssünk. Utunk Hersonissoson keresztül, Stalison át Malián keresztül vezetett, majd itt tértünk fel a forgalmas gyorsforgalmi útra. Stalisban megálltunk a 12 évvel ezelőtti hotelünk előtt, ahol szüleimmel jártam. Szép emlékek jöttek elő. Itt szembesültünk azzal a ténnyel, hogy a motorjaink 50 km/h nál többel nem képesek haladni, még dombon lefelé haladva sem... röhej. Az utunk kanyargós alagutas autóúton és változatos, hegyes vidékeken vezetett egészen Agios Nikolaosig. Itt sajnos elrontjuk az irányt és Larapetra felé térünk le, ami 5 km után tűnik csak fel. Így vissza kellett forduljunk, melynek köszönhetően, bár nem volt tervben, bekavarodtunk Agios Nikolaosba is. Meseszép promenád, megkapó velencei stílusú házak, pezsgő hangulat fogadott bennünket a belvárosban. Egy két fotó erejéig megálltunk majd tovább indultunk, kanyargós utunkon, Spinalonga felé.

Az út Agios Nikolaostól még jó 20 perces motorozásra volt a végcélunk. Hamar meg is érkeztünk Eloundáig és az utólag épített betonúton átértünk a szigetre. A sziget északi részén lévő apró szigetecske valamikor réges régen lepraszigetként üzemelt. Itt különítették el őket a biztos gyógyulás vagy éppen a nyugodt elmúlás tudatában. Poros úton haladunk a sziget keleti oldalára ahol egy bozótos parkolóban járgányunkat letéve gyalog közelítettük meg a meseszép partot, ahol 1 órás fürdést terveztünk be.

Innen hazafelé vezetett már az utunk. Útközben olyan erős széllökések voltak a magason futó autóúton, hogy majdnem felborított minket. Megálltunk még a Hersonissos szélén lévő Lidl-ben, ahol jól bevásárolunk olcsó zöldségekből és tengeri halakból, majd ezután fejedelmi halvacsorával zárjuk a napunkat.

1. A vcsora szuper!! MI is mindig abban a Lidlben vásároltunk be, amikor pár éve ott nyaraltunk. :-)