2017. szeptember 1., péntek

Hersonissos, Stalis, Malia, esti vendéglátás szállásadóinktól.

A 3. napunkon rengeteg útitervvel álltunk elő, végül a legegyszerűbbet választottuk. Körbejártuk a közeli üdülőfalvakat és azoknak partjait. Tervben volt korábban, hogy a déli vidékekre ellátogassunk, egészen pontosan Mataláig, majd ott fürdőzés és este vissza. Mivel 70 km oda és a járgányaink eléggé leharcoltak voltak így ezt a lehetőséget azonnal elvetettük. Második célpontunk a Lassithi fennsík lett volna, de mivel oda is kanyargós fárasztó út vezet, valamint korábbi beszámolók meggyőztek, hogy nem érdemes oda menni, így elvetettük azt is.  A reggeli után felnyergeltük magunkat, és amikor felültünk volna járgányainkra Valentína szalad felénk és érdeklődött, hogy részt vennénk e az esti grillezésen, melyet ők rendeznek és mindezen 15 Euró/fő árért lehet részt venni. Mivel korábban olvastuk a szálláshelyünkről véleményeket, tudtuk, hogy lesz ilyen, készültünk is rá, így természetesen igent mondtunk.

Motorjainkra felülve, így Malia felé vettük az irányt. Hersonissoson végighaladva feltűnt, hogy megannyi pláza méretű bunda és kabát üzletek sorakoztak egymás mellett és mindenhol orosz kiírás volt. Valószínű rájuk épül az egész biznisz. Hersonissos meglehetősen zsúfolt, aki a vásárlás szerelmese az itt minden bizonnyal megtalálja számításait. Stalisba beérve újra egy pillantást vetettünk a főút melletti, hajdani szálláshelyünkre, majd ezután Mali következett. Meglehetősen nyugodt kisvárosi hangulatot árasztott. Gyönyörű felújított főutcával, megannyi szórakozóhellyel, discoval ellátva. A part felé haladva minden 3. épület valamilyen disco showt reklámozott. Mi lehet itt éjszaka, Atya ég. Igyekeztünk is a falu legvégén lévő nyugis strandara, ahol az egész napunkat strandolással töltöttük. A nagy hullámok olykor meglehetősen veszélyesnek bizonyultak ezért inkább csak a parttól pár méterre merészkedtünk be a vízbe. A parton korrekt grillbüfé üzemelt, itt ebédeltünk pitagíroszt. Nagyon finom volt.

A napunk végeztével megálltunk ismét Hersonissosban lévő Lidl üzletbe. Mivel utolsó napunk a motorokkal így próbáltunk maximálisan felpakolni mindenből.

Este 7 órakor igyekeztünk le a szállásunk medencéjénél megrendezése kerülő grillezésre. Az ételek nagyon finomak voltak, rozmaringos főtt krumpli, suvlaki, bárányborda, tzatziki, rizs, tészta és sok sok zöldség. Valóban nagyon ízletes és bőséges volt a vacsora, melyet szállásadóink készítettek a vendégeik részére. Az est folyamán közös táncoláson is részt vettünk, megtanultuk a sirtaki lépéseit, megcsodáltuk az igazi krétai tánclépéseket, ittunk földről bort, mulattunk, jól éreztük magunkat. Azt est végén még házi készítésű görög csemegével is kedveskedtek szállásadóink, melynek a receptjét sikerült elkérnem. A nevét sajnos nem jegyeztem meg, de filó tészta (réteslap) alul közötte pudingos fahéjas, grízes krém, majd a tetején szintén filó tészta, mindez leöntve mézes, fahéja sziruppal. Szuper este volt, szuper emberekkel. Együtt mulatott a családias környezetben a német a magyar az angol az amerikai, görög és a thai vendég.